کد خبر: ۹۶۸۱
۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

کوچه «فخر»، معبری پر امکانات

کوچه شهید‌ساجدی‌۳ یا همان «فخر» حدود چهل‌سال قدمت دارد. زمین‌های این محدوده متعلق‌به آستان قدس رضوی بوده که آنها را در‌اختیار کارمندان خود قرار داده‌است تا بسازند.

کوچه شهید‌ساجدی‌۳ یا همان «فخر» حدود چهل‌سال قدمت دارد. زمین‌های این محدوده متعلق‌به آستان قدس رضوی بوده که آنها را در‌اختیار کارمندان خود قرار داده‌است تا بسازند. پیش‌از شروع ساخت‌و‌ساز‌ها زمین‌های اینجا کشاورزی و زیر کشت محصولاتی همچون بادمجان و گوجه فرنگی بوده و آب مورد‌نیاز کشاورزی هم از چاه بوستان پردیس قائم (عج) تأمین می‌شده است. این معبر از یک سمت به بولوار شهید‌ساجدی و از سمت دیگر به بزرگراه شهید‌چراغچی راه دارد.

کوچه «فخر»، معبری پر امکانات

کتابخانه عمومی وقفی حضرت‌خدیجه (س)، اردیبهشت سال گذشته در دو طبقه در این معبر افتتاح شد. از امکانات این کتابخانه، سالن مطالعه برای خواهران و برادران و فضایی برای بازی و مطالعه کودکان است.

کوچه «فخر»، معبری پر امکانات

مسجد و مجموعه فرهنگی حضرت‌قائم (عج) حدود ۳۲‌سال پیش با کمک ساکنان بنا شد. در این مدت، به‌همت اهالی، مسجد همواره فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شاخصی دارد.

کوچه «فخر»، معبری پر امکانات

دبیرستان دخترانه بشری ۲۸‌سال پیش اینجا ساخته شد. از امکانات این مدرسه می‌توان به سایت کامپیوتر، آزمایشگاه، نمازخانه، سالن جلسات، فضای ورزشی و کلاس‌های هوشمند اشاره کرد.

کوچه «فخر»، معبری پر امکانات

بوستان فخر، فضایی محلی با ۴ هزار‌و‌۱۲۸ متر‌مربع مساحت است که ساکنان این محدوده برای استراحت و تفریح از آن استفاده می‌کنند. این بوستان زمین بازی و لوازم ورزشی هم دارد.


کوچه «فخر»، معبری پر امکانات

اسماعیل رجعتی از ساکنان قدیمی و کارمند آستان قدس رضوی است. او خانه‌اش را ۳۲‌سال پیش اینجا ساخت و از فعالان فرهنگی و اجتماعی خیابان است.

* این گزارش شنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۳ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44